Konuyu Goruntule: DMOZ ve Yahoo Directory'de Title ve Metalar

Chan
06.08.2012, 14:13
Bu çok sıklıkta kullanılmamasına ve sıralamalarda ki yerinizi değiştirmemesine rağmen arama sonuçlarında tıklanma oranınızın gösterim oranına göre artmanı sağlyacak bir metadır. Bu sadece DMOZ ve Yahoo Directory'de siteleri eklenmiş olan urller için geçerlidir.

Hem Google, hem Yahoo arama sonuçlarını listelerken sitelerin kendi kullandıkları dizinlerde olup olmadığını kontrol ederler. Yahoo kendi sahibi olduğu Yahoo Directory'i kullanırken Google'da DMOZ açık dizinini kullanmaktadır. Her iki yerdede ekli siteler için bir başlık birde açıklama kısmı bulunmaktadır.

Burada yazanların güvenilir olmasının sebebi bir noktada editörler tarafından kontrol edilip onaylanmasından dolayıdır. Arama kelimesinin ne kadar alakalı olduğguna bağlı olarak hem Google hemde Yahoo çıkan sonuçlarda sitenizin başlıgını ya da description -açıklama- kısmını bu dizinlerde olduğu şekilde gösterebilir.

Bazı kelimelerle aranınca sitenizin kodunda ki gibi başlık ya da açıklama bazılarında ise dizinlerde ki gibi gözükebilir. SEO için yapılan çalışmalarda amaç sıralamarda yukarı çıkmaktansa hedeflenen ziyaretçi sayısını yükseltmektir. Siteniz yukarıda gözükse bile ziyaretçi linke basmadığı zaman bu bir SEO kaybıdır. Bu değişik

Eklentide "ıstanbul emlak" kelimesi için yapılan aramada çıkan ilk sonucun description kısmına bakarsanız her ikiside DMOZ'dan alınmıştır. Gerçi bu iki siteninde kodlamaları düzensiz ve "Description" kısımları ise eksik bırakılmış. Google daha kullanıcıya yararlı olucağını düşündüğü için DMOZ açıklamalarını kullanmıştır.

Doga spor ile örnekte ise title yani başlık kısmının kullanımında ki farkı görüceksiniz. "dogaspor" ve "doga spor" diye yapılan iki aramadada çıkan site aynı olmasına ragmen bir tanesinin başlığı dmoz'dan diğeri ise siteden alınarak kullanılıyor.

Sitenin kendisi için uygun görmüş oldugu başlık olan "Doğa Sporları Malzemeleri Online Satış Mağazası" google tarafından "dogaspor.net" olarak değiştirilmiş. Bu kelimeler çok genel olmasına rağmen başka aramalarda bu yanlış yönlendirmelere sebep olabilir.

Birde bunu nasıl kontrol edebiliceğimize gelelim. Metataglere yerleştirilecek kodlar sayesinden arama motorlarının dmoz ve yahoo directory'de ki başlık ve açıklama kısımlarını kullanmalarını engellemek mümkün.

<meta name=”robots” content=”noodp”> komutu ile Google'a DMOZ içerigini kullanmamasını söyeleyebilirsiniz.

Aynı şekilde <meta name="Slurp" content="noydir"> komutu Yahoo'yu kendi dizinini kullanmaması için uyarıcaktır.

Yahoo mesela çok rekabeto olan otel sitelerinde kendi dizinindeki siteler için çok kısa açıklamalar kullanmakata ve trafik problemi yaratmaktadır.


alıntıdır.

alenn34
22.06.2013, 23:45
güzel yazı teşekkürler