Analytics | |
Webmaster Forumu | forum.websitem.biz | Arama Motorları ve Dizinler | Google | Analytics |
Konu: Google Analytics Karşılaştırma Bülteni | |
Yazar | Mesaj | |||||||||||||||
Daisy
Forum Üyesi Kayıt Tarihi: 11-Temmuz-2012 Gönderilenler: 35 Tesekkür: 1 Rep: 4 Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Itibar :0
|
Konu: Google Analytics Karşılaştırma Bülteni Gönderim Zamanı: 11-Temmuz-2012 Saat 14:42 |
|||||||||||||||
1. Giriş
Analytics Karşılaştırma Bülteni'nin birinci kitapçığına hoş geldiniz! Bu ay, Google Analytics hesabınızdaki standart "karşılaştırma" raporunu, bu bültende paylaşılan verilerle değiştiriyoruz. Bu bültenden, Analytics kullanıcılarına daha faydalı veya ilginç veriler sunmak üzere bir deneme olarak yararlanıyoruz. Burada yer alan veriler, Google Analytics ile anonim veri paylaşımına dahil olmayı seçmiş tüm web sitelerinden toplanmıştır. Bu "karşılaştırma" bülteni yalnızca söz konusu anonim veri paylaşımı seçeneğini etkinleştirmiş olan web sitesi yöneticilerine gönderilecektir. Bu "anonim veri paylaşımı" havuzunda yer alan web sitelerinin sayısını merak ediyor olabilirsiniz. Şu anda bu havuzda yüz binlerce web sitesi vardır. Bunun yanında, buradaki metriklerin tümünün istatistiksel açıdan anlamlı olması için büyük çaba gösterdiğimizi bilmenizi isteriz. Bu bülten için karşılaştırma tarih aralığı 1 Kasım 2010 ila 1 Şubat 2011'dir. Karşılaştırma, 1 Kasım 2009 - 1 Şubat 2010 tarih aralığına ait verilerle yapılmıştır. Paylaşıma dahil olmayı seçen tüm web sitelerine ait toplam ziyaretçi, sayfa görüntüleme veya dönüşüm sayısı gibi mutlak metrikler raporlanmamıştır. Yazım kolaylığı sağlamak için, bu bültenin devamında "Google Analytics ile anonim veri paylaşımına dahil olmayı seçmiş web siteleri" yerine "web siteleri" ifadesi kullanılacaktır. 2. Site Metrikleri Bir yıl öncesiyle karşılaştırıldığında, web siteleri, hemen çıkma oranının yanı sıra, sayfa/ziyaret ve sitede geçirilen ortalama süre değerlerinde düşüş kaydetmiştir. 1/11/09 - 1/2/101/11/10 - 1/2/11Fark Sayfa/Ziyaret4,94,5-0,4 Hemen Çıkma Oranı%48,2%47,0-%1,2 Sitede Geçirilen Ortalama Süre5:495:23-0:26 2.1 Coğrafyaya Göre Döküm Anonim veritabanımız coğrafi dökümü ülke düzeyinde toplamıştır. Aşağıda temsili olarak birkaç ülke ve bu ülkelere ait toplu metrikler verilmiştir. Her bir hücredeki ilk rakam 1/11/10-1/2/11 tarih aralığına ilişkin metriği göstermektedir. Parantez içindeki rakam, bir yıl öncesine göre Yıldan Yıla değişimi göstermektedir. ÜlkeSayfa/ZiyaretHemen Çıkma OranıSitede Geçirilen Ortalama Süre Amerika Birleşik Devletleri4,7 (-0,1)%42,5 (-%6,1)6:06 (-0:10) İngiltere4,9 (-0,3)%41,5 (+%0,2)5:38 (-0:27) Fransa4,4 (-0,4)%49,7 (+%1,4)4:40 (-0:08) Brezilya4,1 (-0,1)%47,8 (-%2,9)5:20 (+0:03) Çin4,1 (-0,1)%58,2 (+%1,0)3:46 (+0:37) Japonya3,9 (-0,1)%48,6 (-%9,0)3:47 (-2:59) Hemen çıkma oranı için ülkeye göre dağılım aşağıdaki grafikte gösterilmiştir: Yukarıdaki dağılımda bazı ülkeler notla belirtilmiştir. Bu da, boş zaman durumunun ve ekonomik gelişme aşamasının bir göstergesi olabilir. Alakalı bir metrik olarak, sitede geçirilen ortalama sürenin ülkeye göre dağılımı aşağıdaki grafikte gösterilmiştir: Yukarıdaki, sitede geçirilen ortalama süre grafiğinde not olarak belirtilen ülke türleri, hemen çıkma oranı dağılımındakinin tersine bir sıralamada görünmektedir. 2.2 Trafik Kaynaklarına Göre Döküm Aşağıdaki trafik kaynakları, "kaynak" ve "araç" parametrelerinin Google Analytics veri toplama sunucuları tarafından nasıl alındığına göre belirlenmiştir. Bu belirlemelerin ne anlama geldiğini açıklayan bir makaleyi dikkatinize sunarız. Trafik KaynaklarıSayfa/ZiyaretHemen Çıkma OranıSitede Geçirilen Ortalama Süre Doğrudan4,0 (-0,5)%47,2 (-%4,0)5:21 (-0:07) Yönlendirme5,0 (+0,1)%43,1 (-%1,1)6:36 (-1:48) Organik Arama4,9 (-0,1)%47,9 (-%1,1)4:43 (+0:06) TBM'li Arama5,6 (+0,0)41,4 (-%1,7)3:57(+0:07) 2.4 Dönüşüm Oranı Dağılımı Birçok pazarlamacının en sık kullandığı metrik, dönüşüm oranıdır. Aşağıda, tüm dünyadaki Google Analytics "hedef dönüşüm oranı" değerlerinin ülkeye göre dağılımı verilmiştir. Dönüşümlerle öne çıkan devletlerin, yurttaşları için hedef dönüşüm oranının da yüksek olduğunu tahmin eder miydiniz? Çok az nüfusa sahip bazı devletler için dönüşüm metriğinin istatistiksel öneminin tartışılır olduğunu unutmayın. 3.Trafik Kaynakları Aşağıdaki trafik kaynakları, "kaynak" ve "araç" parametrelerinin Google Analytics veri toplama sunucuları tarafından nasıl alındığına göre belirlenmiştir. Bu belirlemelerin ne anlama geldiğini açıklayan bir makaleyi dikkatinize sunarız. Kaynaklardan Ziyaret Yüzdeleri1/11/09 - 1/2/101/11/10 - 1/2/11Fark Doğrudan%36,5%36,8+%0,3 Yönlendirme%21,0%19,4-%1,6 Arama Motorları%27,0%28,0+%1,0 Diğer%15,5%15,8+%0,3 4. İşletim Sistemleri Tarayıcılar ve İşletim Sistemleri (İS), kullanıcıların tarayıcıları tarafından gönderilen "yönlendiren" dizesine göre belirlenmiştir. İşletim Sistemlerinden Ziyaret Yüzdeleri1/11/09 - 1/2/101/11/10 - 1/2/11Fark Windows%89,9%84,8-%5,1 Macintosh%4,5%5,2+%0,7 Linux%0,6%0,7+%0,1 Diğer%5%9,3+%4,3 5. Yorumlar Bu, Analytics Karşılaştırma Bültenimizin birinci kitapçığıdır. Bültenin yararlı bilgiler sağladığını umarız. Bu bültenin nasıl geliştirilebileceğiyle ilgili spesifik yorumlarınız veya önerileriniz varsa, görüşlerinizi lütfen [email protected] adresine gönderin. İyi analizler dileriz, Google Analytics Ekibi Alıntıdır. |
||||||||||||||||
alenn34
Forum Üyesi Kayıt Tarihi: 26-Nisan-2013 Gönderilenler: 351 Tesekkür: 0 Rep: 0 Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Itibar :0
|
Gönderim Zamanı: 22-Haziran-2013 Saat 23:41 | |||||||||||||||
güzel yazı teşekkürler
|
||||||||||||||||
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |