Analytics
 Webmaster Forumu | forum.websitem.biz | Arama Motorları ve Dizinler | Google | Analytics
Mesaj icon Konu: Google Analytics Karşılaştırma Bülteni Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
Daisy
Forum Üyesi
Forum Üyesi
Simge

Kayıt Tarihi: 11-Temmuz-2012
Gönderilenler: 35

Tesekkür: 1
Rep: 4

Hak Puan : 0
Kidem : 5
OrtalamaHak : % 0
Itibar :0

Aktiflik
12%
Seviye
12%
Deneyim
60%
Alıntı Daisy Cevaplabullet Konu: Google Analytics Karşılaştırma Bülteni
    Gönderim Zamanı: 11-Temmuz-2012 Saat 14:42
1. Giriş

Analytics Karşılaştırma Bülteni'nin birinci kitapçığına hoş geldiniz!
Bu ay, Google Analytics hesabınızdaki standart "karşılaştırma" raporunu, bu bültende paylaşılan verilerle değiştiriyoruz. Bu bültenden, Analytics kullanıcılarına daha faydalı veya ilginç veriler sunmak üzere bir deneme olarak yararlanıyoruz. Burada yer alan veriler, Google Analytics ile anonim veri paylaşımına dahil olmayı seçmiş tüm web sitelerinden toplanmıştır. Bu "karşılaştırma" bülteni yalnızca söz konusu anonim veri paylaşımı seçeneğini etkinleştirmiş olan web sitesi yöneticilerine gönderilecektir.
Bu "anonim veri paylaşımı" havuzunda yer alan web sitelerinin sayısını merak ediyor olabilirsiniz. Şu anda bu havuzda yüz binlerce web sitesi vardır. Bunun yanında, buradaki metriklerin tümünün istatistiksel açıdan anlamlı olması için büyük çaba gösterdiğimizi bilmenizi isteriz.
Bu bülten için karşılaştırma tarih aralığı 1 Kasım 2010 ila 1 Şubat 2011'dir. Karşılaştırma, 1 Kasım 2009 - 1 Şubat 2010 tarih aralığına ait verilerle yapılmıştır. Paylaşıma dahil olmayı seçen tüm web sitelerine ait toplam ziyaretçi, sayfa görüntüleme veya dönüşüm sayısı gibi mutlak metrikler raporlanmamıştır.
Yazım kolaylığı sağlamak için, bu bültenin devamında "Google Analytics ile anonim veri paylaşımına dahil olmayı seçmiş web siteleri" yerine "web siteleri" ifadesi kullanılacaktır.
2. Site Metrikleri

Bir yıl öncesiyle karşılaştırıldığında, web siteleri, hemen çıkma oranının yanı sıra, sayfa/ziyaret ve sitede geçirilen ortalama süre değerlerinde düşüş kaydetmiştir.

1/11/09 - 1/2/101/11/10 - 1/2/11Fark Sayfa/Ziyaret4,94,5-0,4 Hemen Çıkma Oranı%48,2%47,0-%1,2 Sitede Geçirilen Ortalama Süre5:495:23-0:26 2.1 Coğrafyaya Göre Döküm

Anonim veritabanımız coğrafi dökümü ülke düzeyinde toplamıştır. Aşağıda temsili olarak birkaç ülke ve bu ülkelere ait toplu metrikler verilmiştir. Her bir hücredeki ilk rakam 1/11/10-1/2/11 tarih aralığına ilişkin metriği göstermektedir. Parantez içindeki rakam, bir yıl öncesine göre Yıldan Yıla değişimi göstermektedir.
ÜlkeSayfa/ZiyaretHemen Çıkma OranıSitede Geçirilen Ortalama Süre Amerika Birleşik Devletleri4,7 (-0,1)%42,5 (-%6,1)6:06 (-0:10) İngiltere4,9 (-0,3)%41,5 (+%0,2)5:38 (-0:27) Fransa4,4 (-0,4)%49,7 (+%1,4)4:40 (-0:08) Brezilya4,1 (-0,1)%47,8 (-%2,9)5:20 (+0:03) Çin4,1 (-0,1)%58,2 (+%1,0)3:46 (+0:37) Japonya3,9 (-0,1)%48,6 (-%9,0)3:47 (-2:59) Hemen çıkma oranı için ülkeye göre dağılım aşağıdaki grafikte gösterilmiştir: Yukarıdaki dağılımda bazı ülkeler notla belirtilmiştir. Bu da, boş zaman durumunun ve ekonomik gelişme aşamasının bir göstergesi olabilir. Alakalı bir metrik olarak, sitede geçirilen ortalama sürenin ülkeye göre dağılımı aşağıdaki grafikte gösterilmiştir: Yukarıdaki, sitede geçirilen ortalama süre grafiğinde not olarak belirtilen ülke türleri, hemen çıkma oranı dağılımındakinin tersine bir sıralamada görünmektedir.
2.2 Trafik Kaynaklarına Göre Döküm

Aşağıdaki trafik kaynakları, "kaynak" ve "araç" parametrelerinin Google Analytics veri toplama sunucuları tarafından nasıl alındığına göre belirlenmiştir. Bu belirlemelerin ne anlama geldiğini açıklayan bir makaleyi dikkatinize sunarız.
Trafik KaynaklarıSayfa/ZiyaretHemen Çıkma OranıSitede Geçirilen Ortalama Süre Doğrudan4,0 (-0,5)%47,2 (-%4,0)5:21 (-0:07) Yönlendirme5,0 (+0,1)%43,1 (-%1,1)6:36 (-1:48) Organik Arama4,9 (-0,1)%47,9 (-%1,1)4:43 (+0:06) TBM'li Arama5,6 (+0,0)41,4 (-%1,7)3:57(+0:07) 2.4 Dönüşüm Oranı Dağılımı

Birçok pazarlamacının en sık kullandığı metrik, dönüşüm oranıdır. Aşağıda, tüm dünyadaki Google Analytics "hedef dönüşüm oranı" değerlerinin ülkeye göre dağılımı verilmiştir.
Dönüşümlerle öne çıkan devletlerin, yurttaşları için hedef dönüşüm oranının da yüksek olduğunu tahmin eder miydiniz? Çok az nüfusa sahip bazı devletler için dönüşüm metriğinin istatistiksel öneminin tartışılır olduğunu unutmayın.
3.Trafik Kaynakları

Aşağıdaki trafik kaynakları, "kaynak" ve "araç" parametrelerinin Google Analytics veri toplama sunucuları tarafından nasıl alındığına göre belirlenmiştir. Bu belirlemelerin ne anlama geldiğini açıklayan bir makaleyi dikkatinize sunarız.
Kaynaklardan Ziyaret Yüzdeleri1/11/09 - 1/2/101/11/10 - 1/2/11Fark Doğrudan%36,5%36,8+%0,3 Yönlendirme%21,0%19,4-%1,6 Arama Motorları%27,0%28,0+%1,0 Diğer%15,5%15,8+%0,3 4. İşletim Sistemleri

Tarayıcılar ve İşletim Sistemleri (İS), kullanıcıların tarayıcıları tarafından gönderilen "yönlendiren" dizesine göre belirlenmiştir.
İşletim Sistemlerinden Ziyaret Yüzdeleri1/11/09 - 1/2/101/11/10 - 1/2/11Fark Windows%89,9%84,8-%5,1 Macintosh%4,5%5,2+%0,7 Linux%0,6%0,7+%0,1 Diğer%5%9,3+%4,3 5. Yorumlar

Bu, Analytics Karşılaştırma Bültenimizin birinci kitapçığıdır. Bültenin yararlı bilgiler sağladığını umarız. Bu bültenin nasıl geliştirilebileceğiyle ilgili spesifik yorumlarınız veya önerileriniz varsa, görüşlerinizi lütfen [email protected] adresine gönderin.
İyi analizler dileriz,
Google Analytics Ekibi

Alıntıdır.
IP  Tesekkur Et
alenn34
Forum Üyesi
Forum Üyesi


Kayıt Tarihi: 26-Nisan-2013
Gönderilenler: 351

Tesekkür: 0
Rep: 0

Hak Puan : 0
Kidem : 5
OrtalamaHak : % 0
Itibar :0

Aktiflik
46%
Seviye
46%
Deneyim
60%
Alıntı alenn34 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 22-Haziran-2013 Saat 23:41
güzel yazı teşekkürler
IP  Tesekkur Et
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03