Adwords
 Webmaster Forumu | forum.websitem.biz | Arama Motorları ve Dizinler | Google | Adwords
Mesaj icon Konu: Adwords İlk Kez Kampanya Oluşturmak (Yeni Arayüz) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
ÇılgınTÜRK
Forum Üyesi
Forum Üyesi
Simge

Kayıt Tarihi: 23-Temmuz-2012
Konum: İstanbul
Gönderilenler: 12

Tesekkür: 0
Rep: 0

Hak Puan : 0
Kidem : 5
OrtalamaHak : % 0
Itibar :0

Aktiflik
8%
Seviye
8%
Deneyim
60%
Alıntı ÇılgınTÜRK Cevaplabullet Konu: Adwords İlk Kez Kampanya Oluşturmak (Yeni Arayüz)
    Gönderim Zamanı: 26-Temmuz-2012 Saat 12:15
Adwords İlk Kez Kampanya Oluşturmak (Yeni Arayüz) Resimli Anlatım


Lütfen resimleri takip edelim.
Resim 1 de yer aldığı gibi adwords hesabımızı oluşturduktan hemen sonra karşımıza resim 1 de yer alan kısım çıkıcaktır. Ve bizim yapmamız gereken şey ise resimde gözüktüğü ve çerçeve içine alınan (İlk kampanyanızı oluşturun) sekmesine tıklamamız olucaktır.


Karşımıza gelen bölümde (Kampanya ayarlarını seç)
"Kampanya Adı" oluşturacak olduğumuz reklam adını girmemizi istiyor.


ve daha sonra 2. aşamada (Kullanıcılar) öncelikle kullanıcılar nedir? bunu bir anlıyalım hep beraber.

Kullanıcılar:
Sizin belirleyeceğiniz veya oluşturacak olduğunuz herhangi bir kampanya veya reklam biçimini google kime, kimlere, hangi ülke, ülkelere, göstersin, bunu belirtiğimiz bir kısımdır.

Google diyorki
değerli reklam veren sizler reklamınızı oluştururken bizler size sizin reklamınızı daha verimli olmasını ve işletmenize sağlıklı bir gelir, hit, kazanç etmesi açısından, reklamlarınızın gösterileceği, birimleri seçmenize yardımcı oluyoruz veya olmak istiyoruz der.


?imdi ben size hemen bir örnek reklam oluşturmak istiyorum gösterileceği yer konusunda. Ben örneğin Bir mobilya reklamı Türkiye'de ve istanbul'da göstermek istorum lütfen resimleri takip ediniz.

Eğer sizde farklı bir ülkede veya ilde göstermek isterseniz reklamınızı resimde yer alan (Bir veya daha fazla yer seçin) sekmesine tıklayarak istediğiniz ülke veya ili seçebilirsiniz.

Müşterileriniz hangi dilleri konuşuyor? : Bunu zaten söylememe gerek yok. Panelinizi hangi versiyon, dilde kullanıyorsanız müşterileriniz reklamlarınızı o dilde görüntüler isterseniz reklamlarınız dünyanın öbür ucunda (ABD. ve Avrupa Ülkeleri)ndede gösterebilirsiniz fark etmez,


Ağlar, cihazlar ve uzantılar:
Bu şu demek oluyor. Yeni bir reklam verenlerin bir çoğu hatta hemen hemen hepsi bunu bilmez yani reklamlarını nerede tam olarak yayınlayacağı konusunda bilgisi yoktur.

Kullanıcı reklamını oluşturur ve reklamının sadece google'da gözükeceğini düşünür. Oysa reklamları hem Google aramalarında hem
Google reklam yayıncı sitelerinde gösterilir.



Bazı reklam verenler reklam kampanyaları sadece google aramasından elde edilen bilgi, hit, kazançı, Google reklam yayıncıları sitesinde elde edemez bu nedene bu şıkkı değişmeniz akıllıca olur. Genellikle orası: (tüm mevcut site ve cihazlar (Yeni reklamverenler için önerilir) seçilidir.

Yanlız siz (Ben seçmek istiyorum...) sekmesine tıklayarak kendi reklamınızın nerelerde gösterilmesini istiyorsanız bunu kendiniz sağlıyabilirsiniz.
Ben sadece (Google Arama) seçtim çünkü benim hedef kitlem buradan gelecek reklam yayıncı sitelerden gelmeyecektir.


Teklif verme ve bütçe: burası çok önemlidir bir çok kullanıcının bu konu ile ilgili p.m atıp reklamlarının tıklama başı maliyetlerini değiştiremediklerini söylemesi üzerine bu kısımda biraz durmak istiyorum.

Aydınlatıcı olması ile ilgili yazının.
Bir kampanya oluşturdunuz ve oldu ki reklamınızın anahtar kelimesi arandığında reklamınızın yüksek bir yerde çıkması ve veya reklamınızın tıklama başı maliyeti düşük olduğundan arada bir gösterilmesi ve bunun değişmesi gerektiğini düşünüyorsunuz. Ozaman yapmanız gereken şey oldukca basittir.

(Teklif verme ve bütçe ) Google tarafından otomatik olarak seçilmiştir ama sizler bunu resimde yer aldığı gibi ayarlarsanız reklam kampanyanızı oluşturduktan sonra bile istediğiniz an ve zaman (TBM)sini değişebilirsiniz.

Ve burada (Gelişmiş seçenekler) devreye giriyor. (Gelişmiş seçenekler) şıkkını işaretliyoruz ve resimde yer aldığı gibi ayarlamasını yapıyoruz tabi bütçe tamamen size kalmıştır. Nasıl dilerseniz o şekilde reklam bütçesini ayarlayabilirsiniz.


Konum tercihi, yayınlanma yöntemi (gelişmiş) buraya tıklayarak yine resimde yer aldığı gibi resmi izleyebilirsiniz.


Gelişmiş ayarlar: Diyelim ki; reklamınızı oluşturuyorsunuz ve reklamınızı oluşturdunuz ama bügün değilde veya bir kampanya yapıyorsunuz ama bu kampanyanın tarihide örneğin reklamı oluşturduğunuz tarihten hemen 3 veya 4 gün sonra, ozaman yapmanız gereken şey
(Zaman Planlaması: Başlangıç tarihi, bitiş tarihi, reklam yayını zaman planlaması) Buraya tıklayarak reklamınızın istediğiniz tarihte gösterilmesini sağlıyabilirsiniz.

Reklam yayını: Reklam rotasyonu, sıklık sınırı: bunu ellemeyin buna hiç ihtiyacınız yok, ama bilmek isteyenler olur diye söylüyorum reklamınızın gösterilmesi ile ilgili gösterim sayısı vs. bu sadece reklamı oluşturduktan sonra düzenleyebileceğiniz veya oluşturabileceğiniz bir bölüm ama gerek yok buna.

Evet buraya kadar herşeyi yaptık artık reklamlarımız burada tamamdır reklam ayarlarıı yaptığımıza göre (Kaydet ve devam et) sekmesine tıklıyoruz ve devam ediyoruz.




Evet devam dedikten hemen sonra karşımıza gelen pencere artık "Reklam Kampanyamızı" oluşturacağız. Yanlız burada size vermek istediğim bazı ip uçları bulunmaktadır. Eğer buraya okuduysanız zaten şanslısınız eğer diğerleri bakıp sadece geçtilerse çok şey kaybetmişlerdir demek. =)

Öncelikle şunu sakın unutmayınız her ne olursa olsun bir reklam veren olarak asla reklamınıza bakmayınız. Eğer bu şekilde bakarsanız sağlıklı verim alabileceğiniz bir kampanya asla elde demezsiniz. ?öyle düşünün önce; ben kime ? kimlere? hitap edeceğim.

İşletmem veya hitap edeceğim, tanıtımını yapacağım ürün bilgi nedir? bana bu ürün, bilgi lazım olsaydı nasıl bir arama yapardım. Ve nasıl bir reklam metni beni ikna edebilir diye bunu kendinize bir sorun öncelikle
unutmayın kullanıcıya yapamayacak olduğunuz işlerin kesinlikle sözünü ne verin nede reklamınıza o şekilde bir ibare kullanın.


Reklam kampanyanız aranılan kelime ile ilgili ne kadar alakalı bir reklam kampanyası olursa (TBM) Tıklama başı maliyetiniz okadar az olur ve daha çok müşteri daha az nütçe ödemesi yaparsınız demek oluyor.

Eğer reklam kampanyanızı aranılan kelimelerden alakasız bir kampanya oluşturursanız hem çok ödeme yaparsınız ve az bir müşteri, ziyaretçi, potansiyeli yakalamış olursunuz ki, buda sizi zaten hiç memnun etmez.


O nedenle ben size 2 adet örnek birer reklam kampanyası oluşturacağım iki reklam kampanyası aynı sektör ve ayrı kişilere, firmalara ait olduğunu düşünelim. Ve daha sonra birer kullanıcı olarak arama yapalım google'da ve reklamlarımızın görünümlerini sıralamasını kontrol edelim.



1 Reklam Kampanyası oluşturmak:
Oluşturulacak olan sektör mobilya sektörü ve iki ayrı firma istanbul'da







Sizce hangisi alakalı bir reklam olmuştur? tabi ki, 1.ci reklam metni daha alakalı olmuştur. Nedenmi çünkü reklam 1 deki reklam metninde yazılanlar kullanıcının aramış olduğu (Mobilya) kelimesi ile eşleşmesiyle ayrıca reklamının oldukca sade olmasından, reklamın anlaşlır olmasından, reklamın güvenilir olmasından, reklamın ciddiyet li bir reklam olmasından.

?imdi gelelim reklam 2'ye. Bu reklam kampanyamızın ciddi olmaması, pek fazla kullanıcıyı sallamaması, kullanıcıyı yanıltması, kullanıcı reklama tıklamaya teşvik etmesi, kullanıcıya yapamayacakların işin vaadini vermesi,



Peki anlıyorumda sonuçta 2 reklamda çıkıyor benim anlamadığım arasındaki fark bu kadarmı? Tabiki de hayır. Bir üst mesajımda ne demiştik. ne kadar alakalı bir reklam okadar çok ziyaretçi, = az bütçe örnek günlük harçama; 20,00 TL Aldığı ziyaretçi 1,000


Ya 2.ci alakasız olan reklam? alakasız reklam yani 2.ci reklam kampanyası kullanıcıyı yanıtması, isteklerini ve veya asılsız vaadlere bulunması aranan kelime ile ilgili hiçbir şekilde az bişi bağdaşsa dahi alakalılı olmayan, reklamlara tıklamaya teşfik edici mesaj olmasından dolayı az ziyaretçi, = çok bütçe örnek günlük harçama; 20,00 TL Aldığı ziyaretçi 400, 500

Başka 1 reklam veren oluşturmuş olduğu reklam kampanyası kullanıcıya tam olarak hitap ettiğinden tıklama başı maliyeti (TBM) olarak kullanıcının aramış olduğu ve tıklamış olduğu kelimeye, kelimelere, 0,01 verirken. diğer uzaktan veya yakından hiçbir şekilde alakalılığı olmayan reklam kampanyası ise tıklama başı maliyeti (TBM) kelime başına tıklandığında 0,10 verir.

Ve böylelikle 1. reklam veren firma hem az tıklama başı maliyeti öder ve hem 1.ci sırada kalır.
2.ci rekalm veren ise yüksek tıklama başı maliyet öder ama 2.ci sırada yer alır.


Anahtar kelimeler
Ve daha sonra oluşturmuş olduğumuz reklamımız için anahtar kelime oluşturuyoruz.


Yerleşimler
Burayı anlatmama hiç gerek yok sanırım. Resimden gayet net bir şekilde anlaşılıyor ne demek istediği.


Teklifler (Maks. TBM)
kullanıcı reklam kelimenize tıkladığında ne kadar ödemek istiyorsunuz. Bunu yazıyorsunuz buraya resimde yer aldığı gibi siz dilediğiniz
bütceyi yazabilirsiniz tıklama olarak (TBM) Ve daha sonra (Kaydet ve faturalandırma sayfasına geç) sekmesine tıklıyoruz.


Karşımıza (Hesap Kurulumu) geliyor.
Buradan Türkiye'yi seçiyoruz. ve devam sekmesine tıklayarak ödeme seçeneğini seçiyoruz.


Ben kredi kartı ile ödeme yapacak olduğumdan ve her bir 50 tl reklam yayınlandığında ödeme yapmak istediğimden (Sonradan Ödemeli) şıkkını işaretliyorum ve fatura bilgilerimi doldurup devam dedikten sonra işlem bitiyor.
sizde dilerseniz banka havalesi veya kuponunuz var ise kuponda kullanabilirsiniz.



Alıntıdır.
IP  Tesekkur Et
alenn34
Forum Üyesi
Forum Üyesi


Kayıt Tarihi: 26-Nisan-2013
Gönderilenler: 351

Tesekkür: 0
Rep: 0

Hak Puan : 0
Kidem : 5
OrtalamaHak : % 0
Itibar :0

Aktiflik
46%
Seviye
46%
Deneyim
60%
Alıntı alenn34 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 22-Haziran-2013 Saat 23:34
güzel yazı teşekkürler
IP  Tesekkur Et
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03